Monday, January 6, 2014
စာဖတ္တဲ့ ႏိုင္ငံဆီသို႔
စာဖတ္တဲ့ ႏိုင္ငံဆီသို႔
Details
Category: သူ႔အျမင္
Published on Monday, 06 January 2014 06:11
Written by ေျမမႈန္လြင္
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ထုတ္ေဝေနတဲ့ စာအုပ္မ်ားရဲ႕ ေစာင္ေရေတြဟာ လူဦးေရနဲ႔ အခ်ဳိးခ်လိုက္မယ္ ဆိုရင္ အင္မတန္ကို နည္းလြန္းလွတယ္ ဆိုတဲ့ အဆင့္ထက္ ပိုၿပီး နိမ့္က်ေနပါတယ္။ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ စာဖတ္ႏႈန္းက နိမ့္ပါးေနပါတယ္။ သန္း ၆ဝ မွာ အုပ္ေရ ၁ဝဝဝ ဆိုေတာ့ လြယ္လြယ္ အခ်ဳိးခ်ၾကည့္ရင္ လူ ၆ဝဝဝ မွာ မွ ၁ ေယာက္ပဲ စာဖတ္သလို ျဖစ္ေနတာေပါ့။ လူ ၆ဝဝဝ ဆိုတာ ၿမိဳ႕နယ္ေလး တစ္ၿမိဳ႕နယ္စာေလာက္ ရွိတယ္ေနာ္။ ဆိုေတာ့ တစ္ၿမိဳ႕နယ္မွာမွ တစ္ေယာက္ေလာက္ပဲ စာဖတ္တယ္လို႔ ဆိုရမွာေပါ့။
စာမဖတ္တဲ့ ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ရလဒ္က ဘာျဖစ္မလဲဆိုတာ ေထြေထြထူးထူး ေျပာေနစရာ မလိုပါဘူး။ ဆိုေတာ့ စာမဖတ္ရတဲ့ အေၾကာင္းကိုပဲ ဆန္းစစ္ရေအာင္။ အဲဒီထဲမွာမွ လူႀကီးေတြကို ဖယ္ၿပီး ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးေတြကို အထူးျပဳၿပီး တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးေတြကိုပဲ အထူးျပဳရတာ အေၾကာင္းျပခ်က္ ရွိတယ္။ စာမဖတ္တဲ့ ကေလးဟာ ႀကီးလာရင္လည္း စာဖတ္ဖို႔ အလားအလာ မရွိသေလာက္ နည္းသြားၿပီ။ ဒီေက်ာင္းသားေလးေတြ ႀကီးလာလို႔ အိမ္ေထာင္ေတြက်၊ ကေလးေတြ ထပ္ေမြးျပန္ရင္လည္း သူတို႔ ကေလးေတြကို စာဖတ္ဖို႔ သြန္သင္ ဆုံးမမွာ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္မွ မဖတ္ဘဲ။
ဟုတ္ပါၿပီ။ ဒါဆို ေက်ာင္းသားေလးေတြ ဘာလို႔ စာမဖတ္ၾကတာလဲ။ ကာတြန္းေတြ၊ ပုံျပင္ေတြ မဖတ္ၾကရတာလဲ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကေတာ့ အင္တာနက္ဆိုင္ေတြ၊ တီဗီဂိမ္းေတြ၊ ဗီဒီယို ဇာတ္ကားေတြကို လက္ညႇိဳးထိုး အျပစ္တင္ၾကပါတယ္။ မွန္သင့္သေလာက္ပဲ မွန္ပါတယ္။ အကုန္လုံးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ိ ႏိုင္ငံက အီလက္ထေရာနစ္နဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ စင္ကာပူတို႔၊ မေလးရွားတို႔ မေျပာနဲ႔၊ ကေမၻာဒီးယားေလာက္၊ ဗီယက္နမ္ေလာက္ကို မမီေသးပါဘူး။ အီလက္ထေရာနစ္ စနစ္၊ အင္တာနက္ စနစ္ ပိုေကာင္းတဲ့ သူတို႔လို ႏိုင္ငံေတြမွာေတာင္ စာဖတ္ႏႈန္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ထက္ သာပါတယ္။
တကယ့္ တကယ္တမ္း အရင္းစစ္ၾကည့္ရင္ ပညာေရး စနစ္ေၾကာင့္ဆိုတဲ့ ရလဒ္ကို ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႕ရမွာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရး စနစ္ဟာ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္ မမီပါဘူး။ အလြဲဆုံး အခ်က္ကေတာ့ အလြတ္က်က္ ေျဖ စနစ္ပါပဲ။ သခ်ၤာပုစၧာလိုိက္ အလြတ္က်က္ ေျဖတာမ်ဳိး၊ စာစီစာကုံးေတြ အလြတ္က်က္ ေျဖတာမ်ဳိးေတြဟာ ၾကားရတာနဲ႔တင္ စိတ္ပ်က္စရာပါ။ ထိုးထြင္း ဖန္တီးမႈ မပါဘဲ အတန္း တက္ခြင့္ ေပးထားတာဟာ မွားပါတယ္။
ပိုဆိုးတာက က်ဴရွင္စနစ္။ ကေလးေတြဟာ ေက်ာင္းက ျပန္ေရာက္တာနဲ႔ က်ဴရွင္ကို တန္းေျပးတာပါပဲ။ တခ်ဳိ႕ဆို အိမ္ကိုေတာင္ မျပန္ရပါဘူး။ ေက်ာင္းကေန က်ဴရွင္ တန္းသြားရတာ။ က်ဴရွင္က ျပန္လာေတာ့လည္း အနီးကပ္ဂိုက္ ဆိုတာနဲ႔ ထပ္သင္ရေသးတယ္။ စေန၊ တနဂၤေႏြဆိုရင္ အဂၤလိပ္ စကားေျပာ သင္တန္းတို႔၊ ကြန္ပ်ဴတာ သင္တန္းတို႔က အဆစ္ ပါလိုက္ေသးတယ္။ ဘယ္မွာလဲ ကေလးေတြအတြက္ အားလပ္ခ်ိန္၊ အနားယူခ်ိန္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ကာတြန္း ဖတ္ရမလဲ။ ဘယ္လို အခ်ိန္ေပးၿပီး ပုံျပင္ေတြ၊ ဝတၴဳေတြ ဖတ္ရမလဲ။ ေက်ာင္းစာ မဖတ္ဘဲ ဝတၴဳစာအုပ္ေတြ ဖတ္ေနတာ ေတြ႕ရင္လည္း အဆူခံရပါေသးတယ္။ ဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသားေလးေတြဟာ ေက်ာင္းစာမွာ ထူးခြၽန္ၾကပါတယ္။ အမွတ္ ေကာင္းေကာင္း ေအာင္ၿပီး ေဆးတကၠသိုလ္ေတြ တက္ၾကပါတယ္။ ဆရာဝန္ေလးေတြကေန ဆရာဝန္ႀကီးေတြ ျဖစ္လာၾကပါတယ္။ ပညာေတာ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘာျဖစ္လို႔ လူနာေတြကို မေခ်မငံ ဆက္ဆံၾကရတာလဲ။ လူနာေတြ အကုန္လုံးဟာ ဆရာဝန္ထက္ တစ္ဆင့္ နိမ့္တယ္လို႔ ဘာေၾကာင့္ ထင္မွတ္ေနရတာလဲ။ လူနာေတြက နည္းနည္း ျပန္ေမးခြန္းထုတ္ရင္ စိတ္မရွည္ သလိုလို၊ မေျဖခ်င္ သလိုလို ျဖစ္ေနၾကတာ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ ရထားတဲ့ ဘြဲ႕ႀကီးေတြကိုမွ အားမနာ။ ဘာျဖစ္လို႔ အဲဒီလို ျဖစ္ေန ရတာလဲ။ ရွင္းရွင္းေလးပါ။ ေက်ာင္းစာက လြဲၿပီး ျပင္ပစာ မဖတ္လို႔ပါ။ အက်ဳိးဆက္ အေနနဲ႔ ႏွလုံးရည္ မျပည့္ဝေတာ့ပါဘူး။ ပညာမာန္ ေထာင္ကုန္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ဆရာဝန္ႀကီးမ်ားရဲ႕ တပည့္ ဆရာဝန္ ေပါက္စေလးေတြကလည္း အခ်ဳိးေတြ တေထရာတည္း ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာပါပဲ။ ဒါကေန႔ သိသာ ထင္ရွားတဲ့ စာမဖတ္ျခင္းရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ တစ္ခုပါပဲ။ တျခား နယ္ပယ္ေတြမွာလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပါပဲ။ ဆရာဝန္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ လူတိုင္းမွာ ကိုယ္စီ ရင္နာစရာေလးေတြနဲ႔မို႕ လြယ္လြယ္ကူကူ ဥပမာ ေပးရတာပါ။
အဆိုးတကာ့ အဆုိးဆုံးကေတာ့ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမေတြပါပဲ။ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။ စာဖတ္ရေကာင္းမွန္း မသိတဲ့ ဆရာေတြကေန ေပါက္ဖြားလာမယ့္ တပည့္ေတြကေတာ့ ရင္ေလးစရာပါ။ ဒီေတာ့ ေက်ာင္းဆရာေတြကိုလည္း ျပင္ပစာ ဖတ္႐ႈဖို႔ စည္း႐ုံး လႈံ႕ေဆာ္ပါ။ စီမံကိန္းႀကီး ခ်ၿပီးေတာ့ကို စည္း႐ုံး လႈံ႕ေဆာ္ပါ၊ ပညာေရး စနစ္ကို ေျမလွန္ ျပဳျပင္ပါ။ စာမဖတ္တဲ့ တိုင္းျပည္က စာမဖတ္တဲ့ ျပည္သူေတြကို စာမဖတ္တဲ့ အစိုးရက အုပ္ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ စာဖတ္တဲ့ တိုင္းျပည္က စာဖတ္တဲ့ အစိုးရကေနၿပီး စာဖတ္တဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ၊ ပညာရွင္ေတြကုိ လႊတ္ကာ ငါးႏွစ္ေလာက္အတြင္း ေသနတ္တစ္ခ်က္မွ မေဖာက္ဘဲ တစ္ႏိုင္ငံလုံးကို လြယ္လြယ္ကူကူ သိမ္းႏိုင္ပါတယ္။ မယုံမရွိနဲ႔။ ဝါးမ်ဳိခံရဖို႔ အလားအလာက သိပ္နီးကပ္ေနပါၿပီ။ အခ်ိန္ေတြ လြန္ေနၿပီ။ အျမန္ဆုံး သုံးသပ္ ဆင္ျခင္ၾကပါ။
ေနာက္ဆက္တြဲ။ ။ စာမဖတ္တဲ့ လူေတြ အေၾကာင္းကို အခုလို စာမ်က္ႏွာေပၚက တစ္ဆင့္ ေရးေနရတာကိုက လြဲေခ်ာ္တဲ့ ပစ္မွတ္ပါ။ လုပ္သင့္တာက အြန္လိုင္း မီဒီယာလိုမ်ဳိး၊ ဒါမွမဟုတ္ တီဗီခ်န္နယ္ေတြ၊ ဗီဒီယို ဇာတ္လမ္းေတြကေန ပညာေပး စည္း႐ုံးသင့္ပါတယ္။ ပညာေပး စည္း႐ုံးတယ္ဆိုလုိ႔ အရွင္ ႐ုကၡစိုး နတ္မင္းႀကီးတို႔၊ လက္မည္းႀကီး၊ လက္မည္းႀကီးတို႔လို ပညာေပးနည္း မဟုတ္ဘူးေနာ္။ တကယ့္ကို လူငယ္ေတြ စိတ္ဝင္စားမယ့္ နည္းမ်ဳိးေတြနဲ႔ေပါ့။ ဥပမာ နာမည္ႀကီး အဆိုေတာ္ျဖစ္ျဖစ္၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြကပဲျဖစ္ျဖစ္ အစိုးရေက်ာင္းေတြကို သြားၿပီး မူလတန္း အဆင့္ကေလးေတြကို ပုံျပင္ ဖတ္ျပတာတို႔၊ ကာတြန္းဆရာေတြကေန ပုံဆြဲျပတာတို႔ေတြ လုပ္သင့္ပါတယ္။ အလြယ္ဆုံးနဲ႔ အသက္သာဆုံးနည္းပါ။ လမ္းစရိတ္ေလာက္နဲ႔ အဆင္ေျပမွာပါ။ တာဝန္ရွိသူေတြ အေနနဲ႔ စဥ္းစားသင့္ပါတယ္။
ေျမမႈန္လြင္
December 12, 2011 Popular
http://maukkha.org/index.php/interview-maukkha/opinion-maukkha/4564-reading-myanmar-students#.Ust6GkooJ8w.facebook
Labels:
ဗဟုသုတဆိုင္ရာ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment